Vet du hur du packar smart?

10 smarta packtips för packning i vanlig resväska.

Av erfarenhet packar vi ofta för mycket eller fel. Innehållet i resväskan ska ju anpassas efter resmålet. Om jag åker till mitt hus i Thailand tar jag bara med sånt som vi saknade när vi var på plats senast, men om jag ska resa någon annanstans, får jag tänka annorlunda.

Smarta Packtips

1. Packa kläder och skor som är lätta att kombinera.

2. Rulla kläderna eller packa dem i vacuumpåsar, det tar mindre plats.

3. Skor placeras lämpligast i hörnen eller långsidorna i väskan och kan fyllas med diverse hygienartiklar, mediciner och andra småsaker.

4. Kopiera pass, reseförsäkring och flygbiljett innan du åker och förvara kopiorna på ett annat ställe än där du har de riktiga värdehandlingarna.

5. Packa ”gamla” kläder, handdukar och som du sen kan lämna när du åker hem, ger plats till nya fynd!

6. Ha  alltid ett ombyte kläder i handbagaget på grund av att bagaget kan komma bort eller åka åt annat håll.

7. Allt stort och tungt i botten och helst lösa/mindre föremål i små fack.

8. Linda in ömtåliga saker i något mjukt (handduk/tröja etcetera).

9. Rulla T-shirtar, då kan man lägga dem mellan högarna för då får man plats med allt i en inte alltför stor väska.

10. Packa bara några omgångar underkläder plus lite tvättmedel, då kan du kan tvätta på plats vid behov.


2 comments

Hej

Berätta gärna hur du hittade hit.
Tack för din kommentar,