Coconut Resort - Restaurang

Ät god mat på Coconut Resort - Restaurang


Coconut Resort 

En bit från Mae Ramphueng i Taphong ligger underbara Coconut Resort. På Coconut Resort kan du äta på restaurangen och bo där om du vill övernatta. Coconut Resort är ett stort område och en promenad i området är inte fel. Vi tillbringade bara kvällen på restaurangen och tog plats i en sala precis vid vattnet.

Vägbeskrivning från Ban Phe till Coconut Resort 

Åk till Mae Ramphueng och ut mot Taphong. Kör sedan en bit ut på Sukhumvit för att kunna svänga in på den halvdåliga vägen som tar dig till Coconut Resort. Tips: Ta med myggmedel och försök att vara vid 17-tiden, för sen blir det snabbt fullt med gäster.

Coconut Resort finns även på Agoda

Coconut Resort

Karta Coconut Resort Taphong


Äta middag vid vattnet på Coconut Resort

På Coconut Resort kan du sitta på andra våning eller längs med vattnet som ni ser på bilden. Bilden är på utsikten från den sala vi sitter i på Coconut Resort.

Coconut Resort

På Coconut Resort beställde vi sweet and sour kyckling, en soppa med biff, ris, stekt fläskkött och en fruktsallad som man fick räkor till. Allt var jättegott, utan soppan. 

Fruktsalladen var bland det godaste jag ätit på länge även om det egentligen inte var något märkvärdigt. Själva skålen gick också att äta om man ville.

Superläcker efterrätt på Coconut Resort Taphong

Soppan var så stark att det inte gick att äta. På bilden syns det inte, men det var otroligt mycket chili i soppan och redan när de serverade den kände man den starka doften. Jag trodde dock aldrig den skulle vara så stark.

Stark och het soppa



Bron på Coconut Resort

Här står jag på bron som går från den ena delen av restaurangen till den andra.
Vi kan verkligen rekommendera Coconut Resort Restaurang, för den goda maten, bra priser och för mysigheten.

Jo en sista grej, precis när vi kom inåkande på vår motorbike, pekade en tjej vart vi skulle ställas oss och som vanligt pratade de Thai med mig ända tills jag tog av mig hjälmen och tjejen liksom tittade till på mig och blev förvånad över att jag nog trots allt inte var Thai. Det har hänt flera gånger.

0 comments

Hej

Berätta gärna hur du hittade hit.
Tack för din kommentar,