Besöka tempel och munkar i Thailand

Hur ska jag göra när jag träffar en munk?

Vill du besöka tempel och munkar? Då tycker jag att ni ska läsa detta inlägg hos TravelByNika

Hur ska jag göra när jag träffar en munk? 

Placera din gåva (till exempel de färdiga hinkarna man kan köpa) bredvid munken.

Sitt på knä för välsingelse

Sätt dig sedan ner på knä och buga tre gånger, munken har en “kvast” som han doppar i vatten som han sedan skakar över dig – det är själva välsignelsen.

Därefter vänder du dig till altaret, stoppa ner valfri peng i trälådan. Ta det speciella kit som ligger där med rökelse och ett ljus som du tänder.

Bladguld på Buddha

Du tar sedan tre bitar bladguld och fäster på Buddha figurerna på altaret. Munken visar gärna om du inte förstår.
Munk i Thailand

0 comments

Hej

Berätta gärna hur du hittade hit.
Tack för din kommentar,