Äntligen hemma i Pinery Park Beach Resort

Underbara Pinery Park Beach Resort

Nu har det gått ca 4 dagar sen vi landade. Känslan är obeskrivlig. Det är som vanligt helt enkelt underbart!

Igår hände de grejer. Det brann precis bakom Pinery Park Beach Resort vid den ligga väg som går precis bakom vår mur.

Jag upptäckte branden när jag gick i området och på väg tillbaka till huset ser jag höga lågor rakt fram bakom muren. Det smäller och knastrar som bara snustorrt vegetation kan göra.

Jag kontaktar en granne för att kolla om det verkligen skulle brinna så, ja ni vet, ibland eldar de ju lite skräp här och där. Men denna gången tror jag någon slängt en fimp kanske......


Hur som, vi knackar på hos en thaifamilj som har sitt hus närmast och de åker till vakten på Pinery Park Beach Resort som sen kontaktar brandkåren. Tog säkert 45 min innan de kom.
Elden spred sig och lågorna stod högt.

Brandkillarna kom och släckte elden. En kom i shorts och t-tröja och gummistövlar. 
Försöker lägga upp bilder, men det går tyvärr inte, får försöka senare.

0 comments

Hej

Berätta gärna hur du hittade hit.
Tack för din kommentar,